вівторок, 5 серпня 2014 р.

ГІРСЬКИЙ ВЕЛОСИПЕД. ЯК ПРАВИЛЬНО ВИБРАТИ


Обирай правильно!
Гірський велосипед - є одним з таких, що швидко розвивається видів активного відпочинку і одним з наймолодших олімпійських видів спорту. На відміну від шосейного велосипеда і звичайного шляховика, які за останні 50 років не зазнали значних змін, гірський велосипед удосконалювався і розвивався рік за роком.

Основними особливостями гірського велосипеда є широкі (1.5 - 2.5 дюймів , замість звичайних 20- 40 мм ) колеса, трохи меншого, ніж у дорожніх велосипедів, діаметру ( 26 дюймів замість 700 мм ). Рама спеціальної геометрії з кареткою, підведеною для їзди по пересіченій місцевості до 29-33 см і великої (21-27) кількості передач з широким діапазоном передавального співвідношення, придатним для будь-якого перепаду висот, при якому ще можна їхати. Гірські велосипеди можуть експлуатуватися в екстремальних умовах, при цьому вимоги зручності і ефективності управління грають не меншу роль, ніж зниження ваги. Частково саме тому гідравлічні гальма, амортизаційні вилки і інші нові розробки з'явилися саме в класі MTB. Гірські велосипеди бувають двох основних видів: - хардтейли і двухпідвіси.
Гірський велосипед - Хардтейл
Велосипеди, що не мають заднього амортизатора. Прямий переклад - жорсткий хвіст. Найширше застосування: від прогулянок по пересіченій місцевості до змагань по дисциплінах кантрі-крос, байк-крос, слалом, тріал, стріт. Можуть бути жорсткі (rigid) - це велосипеди, що не мають переднього амортизатора або з амортизаційною вилкою (front suspension). Для мінімізації ваги і поліпшення ходових характеристик в основному виготовляються з алюмінієвих сплавів.

Гірський велосипед - Двухпідвіс
Велосипеди, що мають амортизацію, як переднього, так і заднього колеса. Ідеально підходять для катання по пересіченій місцевості, оскільки амортизатори згладжують поштовхи, внаслідок чого поліпшується керованість велосипедом і підвищується комфорт руху.

Комфорт
До цієї групи відносяться велосипеди з колесами 26 - 28 дюймів , гальмами з антиблокуванням, амортизованим підсідельним штирем, що мають, загалом, повний набір для комфортної і безпечної їзди. Вони не призначені для їзди з інтенсивним навантаженням і в складних умовах. З групою "гірські велосипеди" їх об'єднує геометрія рами.

А зараз поговоримо, про те як правильно вибрати гірський велосипед. Спершу визнач, скільки ти готовий витратити на це диво техніки.
Велосипеди вартістю від 250 у.о.
На велосипедах такого рівня використовується: хроммолібденовая рама, жорстка вилка, одинарний обід, навісне устаткування типу Shimano C-101, Shimano Sis і т.д. Термін активної експлуатації приблизно 1,5-2 роки. Ці велосипеди призначені, в основному, для катання по асфальту з рідкісними виїздами на грунтову місцевість. З іншого боку, при дбайливому відношенні до техніки, а саме: вчасно піднімати кермо велосипеда при переїзді через високий бордюр, технічно перемикати швидкості без напруги ланцюга і т.д. - дозволить використовувати цей велосипед набагато більше його терміну експлуатації.
Велосипеди вартістю від 400 у.о. д.о 700 у.е
На байках такого класу звичайно присутні: алюмінієва рама, м'яка (передній амортизатор) вилка з ходом більше 60 мм , навісне устаткування класу Shimano Alivio і вище до Deore LX, подвійні обода (на моделях ближче до $700). Це байки для людей, які купуючи велосипед вперше, хочуть хорошу техніку з довгим терміном служби. На такому байку при достатній фізичній підготовці можна довго подорожувати (без зупинок на лагодження ходових частин), проїжджаючи до 80 км в день. Тривалість поїздки може бути значною і устаткування на велосипеді такого рівня витримає будь-які погодні умови і грязь.

Далі потрібно визначитися із стилем катання.

Якщо ти збираєшся купити свій перший велосипед, то не варто купувати дорогу вузько спеціалізовану модель. Ти ще не знаєш, яким стилем захопишся. І головне, без досвіду ти не розкриєш весь потенціал велосипеда, натомість, що він принесе тобі масу дискомфорту.

Якщо ти фрірайдер: твоя стихія - швидкість, стрибки, дроп-оффи, ти не любиш обмежень - їдеш туди, куди хочеш. Байки для фрірайда - це найбільш універсальні велосипеди. Фактично вони готові для використання в будь-якій дисципліні. Саме поняття фрірайд - дуже широке. Тому і велосипеди, які виробники позиціонують як фрірайдні, можуть дуже сильно відрізнятися. Як правило краще купувати двохпідвісний велосипед, але якщо ти тяжієш до дерт-джампінгу і міського катання, то краще купити хардтейл. Хід підвіски таких велосипедів починається від 100мм і навіть може перевищувати 200мм. При виборі ростовки ти можеш пустити в хід свою фантазію, але дотримуватися слід одного правила: рама повинна бути не дуже велика, тобто до 19 дюймів навіть при зростіі в 190см. Відніми 1-2 дюйми з показників для велосипедів крос-кантрі і ти одержиш оптимальний для тебе розмір.

Якщо ти віддаєш перевагу кроcс-кантрі: ти не шукаєш легких шляхів, ти любитель пересіченої місцевості і великих навантажень. Це найпоширеніша дисципліна - гонки по пересіченій місцевості. Кросс-кантрі на сьогодні володіє статусом олімпійського виду спорту, поки що жодна інша дисципліна не одержала такого визнання. У кросс-кантрі є як важкі підйоми, так і технічні, швидкі спуски. Основні вимоги до гонщиків - це сила і витривалість, але і про техніку їзди не варто забувати. Якщо ти робиш перші кроки в світі гірського велосипеда, це хороша відправна крапка. Ти одержиш необхідні базові навики управління велосипедом і придбаєш хорошу фізичну форму. Абсолютно всі професіонали вело-спорту починали з кросс-кантрі, навіть самі безбашенні даунхіллери і фрірайдери.

Велосипеди для крос-кантрі розраховані на найбільш ефективне використання твоїх зусиль це - найшвидші велосипеди на бездоріжжі! Велосипед повинен бути максимально легким і жорстким. Тому краще всього підходять алюмінієві рами, без задньої підвіски. Хід вилки не повинен перевищувати 100мм, оптимальним буде хід в 80мм. Розмір байка підбирається таким чином. При зрості 165-168см оптимальною буде рама в 16-17 дюймів , зрості 169-172см рекомендуємо 17-18 дюймів (18-19 для чоловіків), від 173-180 для жінок: 18-19 дюймів, для чоловіків: 20-21 дюйма і нарешті від 180 і вище: 21 дюйм і більше. АЛЕ! Для кожної фірми, розміри можуть бути свої. Слід також пам'ятати, що коли ви сидите в сідлі, нога, на яку йде опора, повинна бути майже випрямлена, тобто злегка зігнута. Відстань між паховою областю і верхньою трубою (рами) повинна бути не менше 3-5 см .

Якщо ти даунхіллер: ти любиш запаморочливі спуски. Найголовніше для тебе - це швидкість і чим сильніше бездоріжжя, тим краще для тебе. Людина не завжди пройде там, де ти проїдеш на велосипеді. Постійно вниз - ось твій девіз! Сам байк вимагає досить значних капіталовкладень і раму відповідно теж. Звичайно для даунхілла роблять рами двох - трьох розмірів завжди з амортизатором як ззаду, так і спереду. Вага не має значення. Тут головне міцність, навантаження на велосипед будуть неймовірні. Дуже важлива якісна амортизація, тому на таких байках хід підвіски починається з 150 мм.

Якщо ти тріаліст: для тебе немає перешкод! Парапети, лавки, бордюри - все це є невід'ємною частиною твого життя. Стрибати то на задньому то на передньому колесі - для тебе звична справа, дивувати публіку ти умієш! Тріальний байк, повинен бути міцним, але при цьому максимально легеньким. Звичайно - це дуже маленька рама, довгий виніс, хороші гальма і, це важливо, жорстка вилка!

Якщо ти діртджампер, чи ж вважаєш за краще змагатися в паралельному слаломі, байкер-кросі, то тобі доведеться багато "літати": трампліни, трампліни і ще раз трампліни і не важливо якої вони висоти - 2 метри або 20 сантиметрів . Висота і труднощі тебе не лякають! Саме в діртовому велосипеді головне - рама! Радимо хардтейл, достатньо жорсткий, міцний і важкий для стійкості в повітрі. Але підійде і легкий фрірайдний байк із задньою підвіскою. Рама повинна бути маленької ростовки, щоб краще контролювати велосипед як на землі так і в повітрі. Але при цьому мати достатньо довгу верхню трубу, інакше вона просто буде незручною, особливо з коротким винесенням..

Ще одне з головних правил вибору гірського велосипеда, це правильне визначення зросту.

Розміром рами вважається відстань від осі каретки/осі системи до перетину кінця підсідельної труби з підсідельним штирем і вимірюється в дюймах.
Дуже маленький XS XSmall 14" 35,4
Маленький S Small 16" 40,6
Середній M Medium 18" 45,7
Вище за середнє L Large 20" 50,8
Великий XL -Xtra Large 22" 55,8
Можна дати наступні рекомендації по вибору розміру рами залежно від зросту:
Рама Ріст см
14" 135 -155
16" 150 - 165
18" 165 - 178
20" 178 - 185
22" 185 - 195
 24" 190 - 210 

Велополігон - дошка велосипедних оголошень України. Продати велосипед, купити велосипед новий чи б.у, велосипеди з Європи, комплектуючі для велосипеда, різні запчастини для велосипеда, вело аксесуари, екіпіровку.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярні публікації