четвер, 8 травня 2014 р.

БУДОВА АМОРТИЗАЦІЙНОЇ ВИЛКИ ВЕЛОСИПЕДА



На сьогоднішній день системи амортизації активно використовуються практично у всіх сферах діяльності людини, особливо добре вони себе зарекомендували в умовах коли необхідно долати перешкоди на великій швидкості. Розглянемо основні типи систем амортизації, які використовують у велосипедах - це амортизаційні вилки.
Амортизаційні вилки велосипедів, за типом амортизаторів, можна розділити на:


пружинні, пружинно-еластомерні, повітряні, масляно - повітряні, масляно-пружинні
Будова амортизаційної вилки велосипеда


Амортизатор велосипеда - це система з демпфера і пружини, що гасить ударні навантаження і коливання. Пружина гасить ударні навантаження, вона може бути сталева або пневматична. Демпфер гасить коливання (він повинен швидко стискуватися і повільно повертатися в початковий стан), може бути повітряний, масляний або еластомерний.
Пружинні амортизаційні вилки. Найдешевший вид амортизаційних вилок. Складаються просто з однієї або двох пружин в ногах амортизаційної вилки. Як амортизатор працювати не можуть - оскільки відсутній демпфер, але все-таки додають комфорт в їзді. Не регулюються або ж регулюється лише Preload.
Пружинно-еластомерні амортизаційні вилки. У такій амортизаційній вилці, окрім сталевої пружини, стоїть стержень з полімерного матеріалу (еластомер), який і виконує роль демпфера (на холоді еластомер твердне і не працює). Бюджетний варіант амортизаційної вилки, не “течуть” маслом і не “стравлюють” повітря. Не регулюються або ж регулюється лише Preload, може бути LockOut.
Повітряні амортизаційні вилки. Роль амортизатора і демпфера виконує повітря накачуване в амортизаційну вилку насосом. Легкі хороші вилки, при екстремальному використанні із-за зниження щільності манжет можуть пропускати повітря. Мала кількість налаштувань, є можливість регулювати (preload) в дуже широких межах. Регулюються Preload і Rebound, може бути LockOut.
Масляно-повітряні амортизаційні вилки. У цій амортизаційній вилці роль демпфера виконує заповнений маслом картрідж (відкрита/закритая масляна ванна), пружиною служить повітря, що накачується насосом. Дешевший аналог масляно-пружинних амортизаційних вилок.
Масляно-пружинні амортизаційні вилки. Демпфером так само служить картрідж, заповнений маслом. Пружина виконана із сталі. Найбільш надійні, зручно налаштовуються і дорогі амортизаційні вилки для велосипедів.
Налаштування амортизаційної вилки.
Preload - Попереднє навантаження. Налаштування жорсткості пружини в амортизаційній вилці велосипеда. У дешевих вилках Preload слабо впливає на реальну жорсткість пружини. Регулюється зовнішнім регулювальником, або заміною пружин амортизаційної вилки.
Rebound - відбій, відскок. Регулювання швидкості відскоку амортизаційної вилки (швидкості повернення у вихідне положення).
Compression - швидкість стискування. Регулювання швидкості стискування амортизаційної вилки велосипеда (величина зворотна Rebound).
LockOut - блокує. Блокування ходу амортизаційної вилки велосипеда (вилка стає “жорсткою”). Виноситься на кермо.
Extension Control - регулювання довжини ходу амортизаційної вилки. Блокування або регулювання ходу амортизаційної вилки велосипеда. Інколи дані настройки виносять навіть на кермо. Задні амортизатори для велосипедів побудовані за аналогічним принципом. Так само можуть застосовуватися амортизатори в підсідельних штирях, рульових колонках і так далі (зазвичай в кросових і міських велосипедах), проте те - це не більше ніж “навороти” для комфортнішої їзди.
----------------------------------------------
Велополігон - дошка велосипедних оголошень України www.polygonbikes.com.ua. Продати велосипед, купити велосипед новий чи б.у, велосипеди з Європи, комплектуючі для велосипеда, різні запчастини для велосипеда, вело аксесуари, екіпіровку.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярні публікації